Archief
Coopr deelt kennis, visie en inspiratie via blogs, podcasts en links naar het beste van het communicatievak.
19-12-2024
‘Jaguar trok de aandacht….en niet zo’n beetje ook’
We hadden zin in een grote Wrapped met Jos Govaart. Natuurlijk bespraken we met hem het bijzondere jaar qua werk, maar we probeerden ook even wat privézaken naar boven te halen. Die vragen wist hij trouwens, je bent PR-strateeg of niet, ...
19-12-2024
We houden allemaal een beetje van Wrapped, toch? Gelukkig was het een bijzonder PR- en designjaar, maar wat kunnen we daarvan leren? Wij spraken Lotte Monster, Ali Marmaduke, Guylaine de Kort, Guillaume Furminger en Judith Vermulst over hun kijk op ...
12-12-2024
Waarom de Spotify Wrapped-hype nog lang niet uitgedoofd is
In 2022 verschenen de legendarische twee zinnen op mijn scherm: ‘Dit jaar had jij net als een ui veel lagen. Maar jij hebt naar muziek geluisterd, dat kan een ui niet’. Met een grote glimlach volgde ik de reeks stories verder, net zolang totdat ...
12-12-2024
Bidden doe je voor ’t eten, voetbal kijken in De Kuip en als je iets wil begrijpen van de Spotify Wrapped hype dan móét je in ieder geval bij Stan Steeghs zijn. Hij heeft wekelijks een nieuwsbrief waarin je alles leest over die leuke plek ...
05-12-2024
Waarom merken en bureaus groeien met een strategische retainer zonder output-focus
In de bureauwereld is het uurtje-factuurtje een steeds vaker bediscussieerd model. Niet omdat het concept als zodanig verkeerd is, maar omdat het begint bij een fundamentele vraag: wat mag je als bureau eigenlijk factureren? En het eerlijke antwoord ...
05-12-2024
Een alternatief voor het klassieke ‘uurtje factuurtje’
Op Adformatie stelde TBWA/NEBOKO-baas (en VIA-voorzitter) Rik Ledder de klassieke vraag: hoe lang gaat het uurtje factuurtje model nog mee? Het zou immers onnodig veel druk zetten op een bureau en bovendien niet effectief zijn voor de merken waar ...
28-11-2024
Kan een rebranding een bedrijf redden van het merkenkerkhof?
In het Tijdschrift voor Marketing had je vroeger een rubriek: het merkenkerkhof. Daar stonden merken zoals Tjolk. Zonde, natuurlijk. Als mensen hun geld ergens anders gaan uitgeven, houdt het gewoon op. Afgelopen week zag ik in een verlaten ...
28-11-2024
Jaguar heeft recent een volledig nieuwe identiteit gepresenteerd. Met deze stap wil het iconische Britse automerk een andere doelgroep aanspreken en een frisse start maken. Maar hoe risicovol is zo’n grote verandering? Guillaume Furminger, ...
21-11-2024
Het boek Do Tell werd onlangs verkozen tot het beste marketingboek van het jaar. Terecht natuurlijk want het is een boek waarmee je als marketeer echt aan de slag kan. De auteurs geven immers een framework dat je kan hanteren als je gaat ...
21-11-2024
Hoe verslaan merken het cynisme over duurzaamheidscommunicatie?
Volgende week barst de Black Friday-gekte weer los: hét moment dat merken voor één week hun duurzaamheidscommunicatie even laten voor wat het is en aanmoedigen tot het kopen van - laten we eerlijk zijn - veelal totaal onnodige ...

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief