schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
27-03-2025
‘Het PR-vak omvat veel meer dan connecties in de media’
Bij Coopr organiseren we al 9 jaar op rij de Coopr Academy. In samenwerking met de Erasmus Universiteit nemen 10 studenten deel aan een praktijkminor waarbij ze via verschillende colleges alles te weten komen over PR en aanverwante thema’s zoals ...
27-03-2025
Aardig blogje van headhunter Vincent Mispelblom Beijer in Adformatie over het aantrekken van jong talent door reclamebureaus dat moeizaam gaat. ‘Het lijkt erop dat nieuwe generaties minder geïnteresseerd zijn in een carrière binnen de reclame ...
20-03-2025
Alles is liefde, ook in de marketingwereld
Wat een heerlijk inzicht weer, verstopt in een hoekje van Marketingweek: de gemiddelde CMO blijft maar 4,3 jaar zitten bij Fortune 500-bedrijven. In Europa zal dat niet veel anders zijn. 4,3 jaar! Dat is net lang genoeg om te ontdekken waar de ...
20-03-2025
Deze week maakte ik een 'rondje langs de velden' bij mijn collega's. Ik stelde hen de vraag: hoe ziet de perfecte samenwerking eruit tussen opdrachtgever en bureau? En nu weet ik ook wel, de perfecte samenwerking bestaat niet en een ...
13-03-2025
De balans tussen merk en maatschappij: wanneer uitspreken zinvol is
Weinig is zo ergerlijk als een merk dat plotseling zijn maatschappelijke geweten ontdekt nadat X in vuur en vlam staat. De snelheid waarmee sommige bedrijven een zwart vierkantje posten of een regenboogvlag hijsen wanneer dat trending is, wordt ...
13-03-2025
Een interessante analyse van marketingprofessor Scott Galloway afgelopen week in Pivot, de podcast die hij maakt met journalist Sara Fischer. Het ging over de effecten die de politieke activiteiten van Elon Musk kunnen hebben op het merk Tesla. ...
06-03-2025
Merkloyaliteit: de duurste marketingmythe
Merkloyaliteit is een mythe. Tenminste, de versie die marketeers elkaar jarenlang hebben voorgehouden. De waarheid? 86% van de consumenten wisselt probleemloos van merk bij een betere aanbieding. Die zogenaamde Campina-liefhebber stapt moeiteloos ...
06-03-2025
Toen ik zat na te denken over het begrip ‘merkloyaliteit’ moest ik even denken aan een paar weken geleden. Jos en ik hadden het over Robert met wie we samen een podcast maken over sport en media. Robert ging ook aan de slag voor een andere ...
27-02-2025
Sportsponsoring: waar miljoenen verdampen en kansen liggen
Wekelijks stromen miljoenen euro's sponsorgeld de professionele sport in. Toch blijft de impact van veel sponsordeals beperkt tot wat vluchtige logo-exposure, terwijl andere partnerships jarenlang waarde creëren. Dit verschil is geen kwestie ...
27-02-2025
Als een van de makers van FC Mediacircus, een podcast over sport, media en marketing (Jos is die ander trouwens), verbaas ik me wel eens over het gebrek aan goede sponsorcases. Sporters en clubs hebben vandaag de dag enorme fanschares online en ...