Archief
Coopr deelt kennis, visie en inspiratie via blogs, podcasts en links naar het beste van het communicatievak.
18-04-2025
Zo groei je als merk (en voorkom dat je volgend jaar op de glijbaan staat)
Merken willen groeien. Logisch. Maar de meeste blijven een beetje hangen in hun eigen bubbel. Ze zeggen dat innovatie belangrijk is, maken een PowerPoint met een vliegwiel en gaan vervolgens weer verder met vergaderen. Terwijl de echte groeiers – ...
18-04-2025
Laatst luisterde ik naar de Brand Master Podcast van Stephen Houraghan met als gast niemand minder dan Byron Sharp. Je weet wel, die Australische marketingprofessor van het Ehrenberg-Bass Institute, auteur van How Brands Grow – het boek dat je al ...
10-04-2025
Werkt purpose nog?
Heb je dat gezien van Twix? Ze gaan in hun campagnes de nadruk leggen op het ‘eens worden tussen links en rechts’. Omdat er te veel spanning is tussen de Carices van Houten die op de A12 liggen en de Jack van Gelders die daar met z’n Hummer in ...
10-04-2025
Ali Marmaduke is strategy director bij ons, bij Brand Potential dus. Jarenlang geloofde hij heilig in brand purpose: het idee dat merken de wereld beter kunnen maken. Inmiddels kijkt hij daar met andere ogen naar. ‘De meeste merken gebruikten ...
03-04-2025
Wanneer zeg ik ja tegen een PR-event?
Kijk, deze nieuwsbrief is natuurlijk van Coopr waar PR core business is. Dus het voelt een beetje alsof ik in jullie (Coopr collega’s) kerk kom vertellen hoe je moet bidden. Maar toch. Aangezien ik een beetje meedenk met deze nieuwsbrief en jullie ...
03-04-2025
Als PR consultant heb ik door de jaren heen veel verschillende events mogen bijwonen. Bij sommige voel je de magie meteen bij binnenkomst, terwijl de impact van andere evenementen uitblijft. Wat maakt het verschil? Wat zorgt ervoor dat het ene event ...
27-03-2025
‘Het PR-vak omvat veel meer dan connecties in de media’
Bij Coopr organiseren we al 9 jaar op rij de Coopr Academy. In samenwerking met de Erasmus Universiteit nemen 10 studenten deel aan een praktijkminor waarbij ze via verschillende colleges alles te weten komen over PR en aanverwante thema’s zoals ...
27-03-2025
Aardig blogje van headhunter Vincent Mispelblom Beijer in Adformatie over het aantrekken van jong talent door reclamebureaus dat moeizaam gaat. ‘Het lijkt erop dat nieuwe generaties minder geïnteresseerd zijn in een carrière binnen de reclame ...
20-03-2025
Alles is liefde, ook in de marketingwereld
Wat een heerlijk inzicht weer, verstopt in een hoekje van Marketingweek: de gemiddelde CMO blijft maar 4,3 jaar zitten bij Fortune 500-bedrijven. In Europa zal dat niet veel anders zijn. 4,3 jaar! Dat is net lang genoeg om te ontdekken waar de ...
20-03-2025
Deze week maakte ik een 'rondje langs de velden' bij mijn collega's. Ik stelde hen de vraag: hoe ziet de perfecte samenwerking eruit tussen opdrachtgever en bureau? En nu weet ik ook wel, de perfecte samenwerking bestaat niet en een ...

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief