Archief
Coopr deelt kennis, visie en inspiratie via blogs, podcasts en links naar het beste van het communicatievak.
28-11-2024
Kan een rebranding een bedrijf redden van het merkenkerkhof?
In het Tijdschrift voor Marketing had je vroeger een rubriek: het merkenkerkhof. Daar stonden merken zoals Tjolk. Zonde, natuurlijk. Als mensen hun geld ergens anders gaan uitgeven, houdt het gewoon op. Afgelopen week zag ik in een verlaten ...
28-11-2024
Jaguar heeft recent een volledig nieuwe identiteit gepresenteerd. Met deze stap wil het iconische Britse automerk een andere doelgroep aanspreken en een frisse start maken. Maar hoe risicovol is zo’n grote verandering? Guillaume Furminger, ...
21-11-2024
Het boek Do Tell werd onlangs verkozen tot het beste marketingboek van het jaar. Terecht natuurlijk want het is een boek waarmee je als marketeer echt aan de slag kan. De auteurs geven immers een framework dat je kan hanteren als je gaat ...
21-11-2024
Hoe verslaan merken het cynisme over duurzaamheidscommunicatie?
Volgende week barst de Black Friday-gekte weer los: hét moment dat merken voor één week hun duurzaamheidscommunicatie even laten voor wat het is en aanmoedigen tot het kopen van - laten we eerlijk zijn - veelal totaal onnodige ...
14-11-2024
Waar AI ophoudt en menselijke creativiteit begint
Binnen ons bureau neemt het aantal gesprekken over de inzet van AI toe. De discussies die we het meest hebben zijn niet zozeer praktisch van aard, maar hebben vooral betrekking op de toegevoegde waarde van deze technologie versus de toegevoegde ...
14-11-2024
Onlangs sprak ik met Lisa van Noorden over haar boek ‘De Mondriaan van Marketing’. Ze is kunstenares en ontdekte dat creatief denken nog veel te weinig gebruikt wordt in de marketingwereld​. Volgens haar is het maken van een goede campagne ...
07-11-2024
Er is weer een beetje gedoe in de marketingwereld en gelukkig maar. In een - opvallend - sterk verhaal van Adformatie (😉) vertelde Hoofd-Monk Victor Knaap dat hij zijn hele bureau gaat omvormen naar AI, alles wordt anders. Strateeg Marc ...
07-11-2024
Herrie over schijntegenstellingen in marketing: tijd voor een nieuwe kijk
De afgelopen weken zorgde een kleine rel voor ophef in de Nederlandse marketingwereld. Victor Knaap, baas van Monks, luidde de alarmbel: de traditionele bureauwereld, zoals we die kennen, staat op instorten. Door de snelle opkomst van kunstmatige ...
31-10-2024
De hoge prijs van merken die steeds opnieuw beginnen
Merken die telkens hun creatieve koers wijzigen om ‘relevant’ te blijven, raken al snel verstrikt in een duur en vaak onnodig proces. Hoewel er altijd ruimte moet zijn voor innovatie, is het de vraag of het telkens aanpassen van de merkstrategie ...
31-10-2024
We werden nieuwsgierig van dat onderzoek in consistentie in communicatie. Het blijkt dus dat tijdens het bouwen aan merken consistentie in communicatie heel belangrijk. Mensen moeten een merk, als er een video voorbijkomt, herkennen wil het een ...

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief