Stichting Jarige Job en PostNL slaan weer de handen ineen om aandacht te vragen voor kinderen in Nederland die hun verjaardag niet kunnen vieren omdat hiervoor thuis te weinig geld voor is. Tijdens de campagneperiode (van december t/m januari) roepen PostNL en Stichting Jarige Job daarom Nederlanders op om een cadeautje te doneren door deze mee te geven aan de PostNL bezorger of in te leveren bij een afhaalpunt.
PostNL & Stichting jarige job - mooi gebaar
Doelstelling
Aan Coopr werd gevraagd om deze campagne te ondersteunen met een PR aanpak, om zoveel mogelijk aandacht te genereren.
Inzicht
Door de inflatie is het aantal kinderen dat geen cadeau ontvangt op hun verjaardag met een recordaantal gestegen. Het afgelopen jaar zijn het aantal uitgegeven verjaardagsboxen zelfs gestegen tot 100.000. Om het in perspectief te plaatsen, dat is een vijfde van het aantal boxen wat Stichting Jarige Job heeft uitgegeven in hun 13 jarige bestaan. Wij grepen de mijlpaal van het uitreiken van de 500.000e verjaardagsbox aan Aboutaleb aan als haakje richting de pers om aan te tonen dat er steeds meer donaties nodig zijn. De voorspelling is namelijk dat er 140.000 aanvragen in 2023 zullen zijn.
Aanpak
Om zoveel mogelijk aandacht te genereren voor de Mooi Gebaar campagne, hebben wij media uitgenodigd voor de overhandiging van de 500.000e verjaardagsbox aan Burgemeester Aboutaleb op het Stadhuis in Rotterdam. Dit hebben wij gecombineerd met een pitch, waarbij wij een interviews met ervaringsdeskundige Françoise hebben aangeboden. Zij is alleenstaande moeder van drie dochters en maakt al meer dan 10 jaar gebruik van de verjaardagsboxen.
Resultaat
Voor de overhandiging van de 500.000e verjaardagsbox op het stadhuis in Rotterdam hebben we Hart van Nederland mogen ontvangen en een interview opgezet met Françoise. Hier is een mooi fragment van gemaakt, wat meerdere keren is uitgezonden op televisie en op de website van Hart van Nederland is geplaatst. In totaal zijn er 14 publicaties verschenen, onder andere op Metro, De Havenloods, en NPO Radio 4, met een brutobereik van 4,3 miljoen. En waar het natuurlijk allemaal om ging:in totaal zijn er meer dan 95.000 cadeaus gedoneerd, wat een stijging is van 15% ten opzichte van vorig jaar.
Aan Coopr werd gevraagd om deze campagne te ondersteunen met een PR aanpak, om zoveel mogelijk aandacht te genereren.
Inzicht
Door de inflatie is het aantal kinderen dat geen cadeau ontvangt op hun verjaardag met een recordaantal gestegen. Het afgelopen jaar zijn het aantal uitgegeven verjaardagsboxen zelfs gestegen tot 100.000. Om het in perspectief te plaatsen, dat is een vijfde van het aantal boxen wat Stichting Jarige Job heeft uitgegeven in hun 13 jarige bestaan. Wij grepen de mijlpaal van het uitreiken van de 500.000e verjaardagsbox aan Aboutaleb aan als haakje richting de pers om aan te tonen dat er steeds meer donaties nodig zijn. De voorspelling is namelijk dat er 140.000 aanvragen in 2023 zullen zijn.
Aanpak
Om zoveel mogelijk aandacht te genereren voor de Mooi Gebaar campagne, hebben wij media uitgenodigd voor de overhandiging van de 500.000e verjaardagsbox aan Burgemeester Aboutaleb op het Stadhuis in Rotterdam. Dit hebben wij gecombineerd met een pitch, waarbij wij een interviews met ervaringsdeskundige Françoise hebben aangeboden. Zij is alleenstaande moeder van drie dochters en maakt al meer dan 10 jaar gebruik van de verjaardagsboxen.
Resultaat
Voor de overhandiging van de 500.000e verjaardagsbox op het stadhuis in Rotterdam hebben we Hart van Nederland mogen ontvangen en een interview opgezet met Françoise. Hier is een mooi fragment van gemaakt, wat meerdere keren is uitgezonden op televisie en op de website van Hart van Nederland is geplaatst. In totaal zijn er 14 publicaties verschenen, onder andere op Metro, De Havenloods, en NPO Radio 4, met een brutobereik van 4,3 miljoen. En waar het natuurlijk allemaal om ging:in totaal zijn er meer dan 95.000 cadeaus gedoneerd, wat een stijging is van 15% ten opzichte van vorig jaar.