Persreis Newcastle met DFDS

All aboard! DFDS Seaways biedt verschillende overtochten met de veerboot in Noord-Europa, met routes naar Engeland, Scandinavië en de Baltische regio’s. Reizen per boot met DFDS is niet alleen praktisch om op je bestemming te komen, maar het is ook een geweldige manier om te genieten van een aangename en ontspannen reis naar je bestemming. Aan Coopr de vraag om de overtocht van IJmuiden naar Newcastle met DFDS onder de aandacht te brengen bij een selectie mediarelaties en influencers.  
Doelstelling 
DFDS wil graag de naamsbekendheid van de route IJmuiden-Newcastle tijdens het laagseizoen vergroten onder de doelgroep 'citytrippers'. De overtochtis vooral in trek om tijdens het hoogseizoen met eigen auto door Noord-Engeland en Schotland te touren. DFDS wil de overtocht ook buiten het hoogseizoen onder de aandacht brengen. Daarom vestigen we de aandacht op DFDS als perfecte mogelijkheid voor een citytrip naar Newcastle door een persreis te organiseren.  
 
Boodschap 

De belangrijkste boodschap is het gemak waarmee je jezelf of iemand in je omgeving buiten het seizoen een leuke ervaring kunt bezorgen. Daarnaast ligt defocus bij DFDS niet op de eindbestemming van de reis (Newcastle in dit geval) maar op de hele reis. DFDS biedt namelijk een ontspannen overtocht met comfortabele hutten, meerdere restaurants en verschillende activiteiten aan boord, die de reis net zo leuk maken als de eindbestemming. 
 
Aanpak 
Coopr verzorgde de volledige persreis - van planning en reisprogramma, het uitnodigingstraject tot begeleiding tijdens de persreis. Samen met een mix van lifestyle redacteuren, bloggers en influencers genoten we van een driedaagse trip naar Newcastle. Hierbij maakten de genodigden niet alleen kennis met DFDS als vervoersmiddel naar Noord-Engeland, maar ook als unieke reiservaring naar je bestemming. Ook werkten we voor deze persreis samen met het lokale verkeersbureau NewcastleGateshead Initiative, om de genodigden de leukste insider tips te geven voor een citytrip Newcastle. 
 
Resultaat 
Er werden 4 artikelen gepubliceerd in lifestyle media NSMBL, Beautify, YourDailyLife and GirlsWho Magazine, wat resulteerde in een artikel bereik van 35.000. Daarnaast werden er 107 content items gepubliceerd op Youtube, Instagram en TikTok met bijna 200.000 impressies. 
 
Feedback van één van de lifestyle-redacteuren was: "Dit voelde niet als een werktrip, maar als een geweldige citytrip met vriendinnen. Het was een onvergetelijke ervaring!” 
 
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief