Datingservice Ourtime, onderdeel van Meetic en Lexa, biedt 50+ singles een veilige omgeving om gelijkgestemden te ontmoeten en samen bijzondere momenten te delen. Om de naamsbekendheid te vergroten in Nederland en de route naar de app onder 50-plussers meer zichtbaar te maken, was de wens om een ludieke activatie uit te voeren in Nederland.
Ourtime x Pathé 50+ singles filmfestival
Doelstelling
Verhoog de zichtbaarheid van Ourtime als dé nummer 1 datingservice voor 50+ singles in Nederland met een gerichte activatie voor snelle resultaten en media-aandacht.
Inzicht
50-plussers zijn in de bloei van hun leven en hechten waarde aan persoonlijk contact.
Aanpak
We organiseerden een 50+ filmfestival in Den Haag, in samenwerking met Pathé, voor actieve 50+ singles die op zoek zijn naar liefde. Via een persbericht en mediapartner Indebuurt kondigden we de samenwerking tussen Pathé en Ourtime aan en nodigden 50+’ers uit een toegangsbewijs te kopen.Daarnaast is het event middels pitchen onder de aandacht gebracht bij lokale en trade media.
De samenwerking met bekende Nederlander Diego Gonzalez Clark zorgde voor extra zichtbaarheid. Hij deelde voorafgaand aan het event op zijn social media een oproep over het filmfestival en was op de dag zelf aanwezig samen met Nyncke Bergman om de singles op hun gemak te stellen en het event te hosten.
Gedurende de dag werden drie films vertoond én konden mensen elkaar tijdens de pauzes beter leren kennen. Voor degene die het spannend vonden om in gesprek te gaan met anderen, waren er ijsbrekers kaartjes met vragen op tafel die een gesprek op gang bracht. Of men nu kwam voor ontspanning, een nieuwe vriendschap of zelfs een opstapje naar de liefde, er was voor ieder wel een reden om aan te haken.
Resultaat
Het filmevenement heeft gezorgd voor een vergroot bereik en meer naamsbekendheid voor Ourtime. Voor het eerst werd de datingservice genoemd in 1 nieuws- en 1 lifestyle media, namelijk: AD en Nouveau.Ook was er aandacht in 11 regionale publicaties. Een dergelijke piek in het aantal publicaties was nog niet eerder in Nederland voor Ourtime behaald.
Dankzij het merkbereik van Pathé hebben we niet alleen meer zichtbaarheid en interesse gegenereerd, maar ook positieve reacties ontvangen op het merkverhaal van Ourtime, zowel van de aanwezigen als van de media. Het samenbrengen van twee sterke merken heeft een positief effect gehad op onze PR-inspanningen. Het evenement trok ruim 140 bezoekers, waarmee het filmfestival nagenoeg uitverkocht was. Een duidelijk teken dat er behoefte was aan een dergelijk event. Bovendien gaven veel bezoekers aan dat er veel behoefte is aan dergelijke initiatieven voor 50+’ers.
Rondom het event zag Ourtime een piek in het aantal registraties op het datingplatform wat 2023 tot een succesvol jaar maakte voor Ourtime in Nederland. Een bijzonder compliment is dat Ourtime het evenement breder heeft geïntroduceerd en in andere Europese landen heeft uitgevoerd. Kortom, het was niet alleen succesvol in meetbare resultaten, maar heeft ook waardevolle inzichten opgeleverd voor toekomstige initiatieven.
Verhoog de zichtbaarheid van Ourtime als dé nummer 1 datingservice voor 50+ singles in Nederland met een gerichte activatie voor snelle resultaten en media-aandacht.
Inzicht
50-plussers zijn in de bloei van hun leven en hechten waarde aan persoonlijk contact.
Aanpak
We organiseerden een 50+ filmfestival in Den Haag, in samenwerking met Pathé, voor actieve 50+ singles die op zoek zijn naar liefde. Via een persbericht en mediapartner Indebuurt kondigden we de samenwerking tussen Pathé en Ourtime aan en nodigden 50+’ers uit een toegangsbewijs te kopen.Daarnaast is het event middels pitchen onder de aandacht gebracht bij lokale en trade media.
De samenwerking met bekende Nederlander Diego Gonzalez Clark zorgde voor extra zichtbaarheid. Hij deelde voorafgaand aan het event op zijn social media een oproep over het filmfestival en was op de dag zelf aanwezig samen met Nyncke Bergman om de singles op hun gemak te stellen en het event te hosten.
Gedurende de dag werden drie films vertoond én konden mensen elkaar tijdens de pauzes beter leren kennen. Voor degene die het spannend vonden om in gesprek te gaan met anderen, waren er ijsbrekers kaartjes met vragen op tafel die een gesprek op gang bracht. Of men nu kwam voor ontspanning, een nieuwe vriendschap of zelfs een opstapje naar de liefde, er was voor ieder wel een reden om aan te haken.
Resultaat
Het filmevenement heeft gezorgd voor een vergroot bereik en meer naamsbekendheid voor Ourtime. Voor het eerst werd de datingservice genoemd in 1 nieuws- en 1 lifestyle media, namelijk: AD en Nouveau.Ook was er aandacht in 11 regionale publicaties. Een dergelijke piek in het aantal publicaties was nog niet eerder in Nederland voor Ourtime behaald.
Dankzij het merkbereik van Pathé hebben we niet alleen meer zichtbaarheid en interesse gegenereerd, maar ook positieve reacties ontvangen op het merkverhaal van Ourtime, zowel van de aanwezigen als van de media. Het samenbrengen van twee sterke merken heeft een positief effect gehad op onze PR-inspanningen. Het evenement trok ruim 140 bezoekers, waarmee het filmfestival nagenoeg uitverkocht was. Een duidelijk teken dat er behoefte was aan een dergelijk event. Bovendien gaven veel bezoekers aan dat er veel behoefte is aan dergelijke initiatieven voor 50+’ers.
Rondom het event zag Ourtime een piek in het aantal registraties op het datingplatform wat 2023 tot een succesvol jaar maakte voor Ourtime in Nederland. Een bijzonder compliment is dat Ourtime het evenement breder heeft geïntroduceerd en in andere Europese landen heeft uitgevoerd. Kortom, het was niet alleen succesvol in meetbare resultaten, maar heeft ook waardevolle inzichten opgeleverd voor toekomstige initiatieven.