Stofzuigen. Wie wordt er niet blij van? In een mum van tijd is je vloer weer spic and span. Toen Bosch een nieuw product lanceerde in haar stofzuigersegment, de Bosch Unlimited, werd Coopr gevraagd om hieraan lading en zichtbaarheid te geven. De campagne message van de stofzuiger is: ”Laat niets dan mooie herinneringen achter”. Er is gekozen om de campagne te laden vanuit emotie.
MESSY HAPPINESS MET BOSCH UNLIMITED
Doelstelling
Coopr mocht een PR-plan bedenken om reuring te geven aan de Bosch Unlimited. Belangrijk was het behalen van een groot bereik binnen de primaire doelgroepen: families, moeders en klusvaders. Via samenwerkingen met 3 key (macro) influencers en 15 micro influencers is hier verspreid en gedurende de campagneperiode invulling aan gegegeven. De campagne boodschap is aan de influencers doorvertaald naar "messy happiness”. Elke influencer werd gevraagd hun messy happiness momenten gekoppeld aan de Unlimited te delen met hun achterban. Daarnaast moest er binnen de samenwerking met de influencers ruimte zijn voor extra uitleg van het product in de campagne, omdat het een nieuw product betrof in het premium segment.
Aanpak
Vanuit de leidende campagnestrategie ”Laat niets dan mooie herinneringen achter” maakten wij qua PR de bewuste keuze om geen zware of serieuze insteek te kiezen, maar de campagne primair te laden vanuit emotie. De eigenschappen en kenmerken van de Unlimited namen we daarin mee. De PR-strategie bestond uit het uitrollen van een tweedelige influencercampagne: een campagne met 3 key influencers voor het bereik en een TIM-campagne (de 15 micro influencers) voor de engagement. Gedurende drie maanden hebben de influencers in opdracht gefaseerd en op meerdere momenten hun messy happiness momenten gedeeld. Elke maand stond er 1 key influencer centraal, tezamen met 5 micro-influencers. De campagne liep namelijk van oktober tot en met december.
Resultaten
Met de key-influencers en ‘TIMfluencers’ hebben we een bereik van 550K gerealiseerd. De USP’s van de Unlimited zijn op een goede en gevarieerde wijze onder de aandacht gebracht van de (potentiële) doelgroep. De samenwerking met de key-influencers heeft ook voor nieuwe volgers van het Instagram-account van Bosch gezorgd; de campagne hielp dus ook mee de Bosch-fanbase te vergroten.