Tijdens Taste of Amsterdam werd het Amstelpark omgetoverd tot een culinair epicentrum. Hoofdsponsor NEFF trakteerde bezoekers van het gastronomische festival op een flinke dosis kookinspiratie. Een van de culinaire hoogstandjes waren NEFF Chef’s Table en de NEFF Kinderkeuken onder leiding van Susan Aretz, bekend van haar kookboeken en column voor de Telegraaf. Kinderen konden samen met haar simpele gerechtjes bereiden: verse smoothies en pizza’s. Zo maakten ze kennis met koken en verschillende ingrediënten. NEFF wilde zoveel mogelijk reuring rond de Kinderkeuken en vroeg Coopr mee te denken. Ons antwoord hierop was om op Taste één kinderkooksessie te reserveren speciaal voor geselecteerde influencers met kinderen die het leuk vinden om hun ouders te helpen in de keuken.
NEFF KINDERKEUKEN TASTE OF AMSTERDAM
Doelstelling
Vorig jaar was Taste samen met NEFF een groot succes en ook dit jaar zou het weer groots worden. De doelstelling was daarom dan ook om weer zoveel mogelijk kookliefhebbers, foodies, kleine cheffies en keukenprinsessen te enthousiasmeren om naar NEFF te komen op Taste voor een kennismaking met het merk.
De eerste sessie van de Kinderkeuken werd gereserveerd voor influencers met kinderen, zodat zij als allereerste samen met hun kinderen de kooksessie konden ervaren. Het doel hiervan was dat zij hun ervaringen konden delen via Instagram om zo hun achterban te enthousiasmeren om dat weekend ook met hun kinderen naar de NEFF Kinderkeuken te komen op Taste.
Ruim van tevoren zijn geselecteerde macro en micro influencers binnen onze eigen relaties benaderd en uitgenodigd om de kinderkooksessie in de Kinderkeuken samen met hun kinderen bij te wonen. We richtten ons voornamelijk op de juiste micro influencers vanwege hun trouwe en geëngageerde achterban. Daarnaast werd het platform TIM ingezet, om nog meer plekken in de Kinderkeuken te vullen.
Met de influencers met kinderen die betaald aanwezig waren, is van tevoren afgesproken dat ze tijdens de kinderkooksessie leuke en smakelijke social mediaposts te delen. Zo moesten volgers nieuwsgierig worden gemaakt naar de NEFF Kinderkeuken én NEFF als merk. Met als resultaat om ook datzelfde weekend nog te komen met hun kind(eren).
In totaal waren 10 influencers en minstens 20 kinderen aanwezig bij de influencer sessie. Zij hebben samen in totaal voor 112 Instagram posts of stories gezorgd met in totaal een kwart miljoen bereik om de aandacht te vestigen op de Kinderkeuken op Taste. De influencers hebben zelfs meer gedeeld dan gevraagd, omdat de kinderen de kooksessie echt heel erg leuk vonden.