Madurodam - de Hollandse Meesters

Doelstelling 
Middels een PR-campagne was het doel om de nieuwste attractie ‘De Hollandse Meesters’ onder de aandacht te brengen bij herhalende en potentiële bezoekers. Coopr werd gevraagd om buzz en bereik te creëren om zo veel mogelijk mensen ervan te overtuigen dat deze nieuwe attractie DE reden moet zijn om juist NU naar Madurodam te komen. Deze attractie moest nog meer laten zien dat Madurodam inzet op beleving en ook zeker een actief dagje uit is. Hierbij hielden we rekening met de slogan ‘Leef je uit’ als conceptuele basis van de campagne waar we alle middelen aan hebben kunnen toetsen.  
 
Insteek 
‘Leef je uit’. Een zin die aangeeft op welk fundamenteel inzicht de campagne is gebouwd. Een slimme vondst die ogenschijnlijk voor de hand ligt maar waarvan het ook duidelijk is dat je hem pas ziet na goed nagedacht te hebben. 
 
 

Aanpak
Onze aanpak bestond voornamelijk uit het zoveel mogelijk pitchen en het uitnodigen van media en influencers om buzz te creëren en de tagline ‘leef je uit’ tot leven te brengen, de attractie onder de aandacht te brengen en een nieuwswaardig moment te creëren. Dit hebben we in verschillende fases gedaan. In fase 1 nodigden we media uit voor een exclusieve preview achter de schermen, waarbij journalisten als allereerst de nieuwe beleving mochten bewonderen terwijl deze nog gesloten was voor het grotere publiek. In fase 2 stuurden we een persbericht uit en nodigden we parenting influencers uit om samen met hun gezin de attractie te komen bezoeken en beleven. Ook deelden tweeling influencers Aaron en Quinn voorafgaand aan de opening korte snippets via hun Youtube en Instagram kanaal om de jonge doelgroep nieuwsgierig te maken naar de nieuwe beleving. Zij gaven tickets weg om bij de officiële opening te zijn onder hun volgers.  
 
In fase 3 vond de officiële opening en het persmoment plaats, waar we opnieuw samenwerkten met Aaron en Quinn om de attractie officieel te openen. Zowel pers als de volgers van Aaron en Quinn waren bij dit moment aanwezig.
 
 
Resultaten KPI's

Per fase minimaal 2-3 quality coverage in Tier 1 media zowel in print als online 
  • Totaal aantal publicaties: 62
  • Tier 1 publicaties: Algemeen Dagblad, Telegraaf (print), WomenOnline, Mezza   
 
Per fase minimaal 3-4 quality coverage in Tier 2 media online (geen lokale media)  
  • Tier 2: 5 media publicaties 

Minimaal 6 onbetaalde influencersamenwerkingen
  • 7 onbetaalde samenwerkingen
  • 3 betaalde samenwerkingen
  • 1 betaalde partnersamenwerking: Aaron en Quinn  

Aantal volgers influencers vanaf 15K:
  • 5 influencers met volgers vanaf 15K de overigen vanaf 12K 
 
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief