Afgelopen zomer was anders, zelfs in vergelijking met het jaar daarvoor. Desondanks is de zomer een van de piekmomenten als het om daten gaat. De lockdown werd opgeheven en langzaamaan mochten we steeds meer. Maar wisten we nog hoe we moesten daten, ook wanneer we de 1,5 meter blijven respecteren? Lexa was er om singles hierin te supporten en lanceerde de Lexa Love Bench. Rond deze liefdesbank is een campagne opgebouwd.
Lexa Love Bench
Doelstelling
Daten, liefde en de zomer gaan hand in hand. De doelstelling van deze campagne was dan ook om een big bang te creëren, namelijk zoveel mogelijk golden clippings en bereik voor Lexa.
Inzicht
De campagne is gebouwd op de insight dat we na een lange tijd van zoveel mogelijk thuis zijn, en weinig afspreken, in de zomer nu echt weer naar buiten mogen. Maar weten we na een lange periode van social distancing nog wel hoe dat moet? Op basis van dit gegeven is Lexa ingesprongen om haar singles te supporten.
Aanpak
Om te zorgen dat we tijdens de zomer zoveel mogelijk momentum pakten, hebben we een 3 phased approach toegepast, namelijk twee momenten richting lifestyle media waarbij we een eigen zomer onderzoek pushten, en reuring rondom de Lexa Love Bench creëerden. We organiseerden Instagram live sessies op de Love Bench met Nynke Nijman en influencers Rosa, Gianni en Eilish van Love Island. Op een leuke en informele manier pakten zij het topic (online) daten en liefde beet. Daarnaast hebben we een succeskoppel, een koppel dat elkaar via Lexa ontmoet heeft, geïnterviewd in samenwerking met lifestyle outlet &C.
Resultaat
We zijn enorm blij met het resultaat. Gedurende de zomer hebben we 19 clippings behaald, waaronder in MarieClaire.nl, Grazia.nl, LINDA.nl, Metronieuws.nl en Women-online.nl, een ook op Slam FM. In totaal hebben we zowel middels influencers als in de media een bereik behaald van 10.718.882.