Met het ‘Groene Vrienden’ project steunt innocent samen met hun drinkers lokale duurzame initiatieven en projecten in Nederland. Zij geven exposure aan deze projecten en doneren 25 cent per verkochte fles, waarbij de drinkers zelf kunnen kiezen waar de donatie naartoe gaat.
innocent Groene Vrienden campagne
Doelstelling
Het doel van het PR traject is om zoveel mogelijk aandacht te creëren voor de Groene Vrienden campagne van innocent, zodat 25 duurzame initiatieven zich aanmelden als Groene Vriend waar we met deze campagne zoveel mogelijk donaties voor kunnen ophalen.
Inzicht
Er zijn veel lokale initiatieven die hun steentje bijdragen en goed willen doen voor de natuur. Al is het voor kleinere organisaties vaak niet makkelijk om naamsbekendheid, budget en draagvlak te genereren. Daarnaast lopen veel goede initiatieven inkomsten mis door de coronacrisis. Juist daarom introduceert innocent de ‘Groene Vrienden’ campagne.
Aanpak
De campagne is opgedeeld in verschillende fases. In de eerste Call for Projects fase bouwen we brede awareness rondom de campagne om groene initiatieven te bereiken die zich potentieel kunnen aanmelden als Groene Vriend. Deze aandacht krijgen we door het inzetten van een lokale oproep via een persbericht en een samenwerking met 12 Indebuurt steden. Daarnaast roept de Groene Vrienden ambassadrice Saskia van Thegreenlist.nl haar volgers via campagne video’s en social media op om zich op te geven. De activatie volgt als tweede fase, vanaf dit moment zijn 25 groene projecten aangemeld en kunnen innocent-drinkers na het kopen van de flessen sap 25 cent doneren aan een van hun favoriete Groene Vrienden. Deze fase zetten we kracht bij met een grootschalig PR onderzoek en nemen we nieuwe campagne video’s op met Saskia van Thegreenlist.nl, waarbij ze op bezoek gaat bij meerdere Groene Vrienden.
Resultaat
De eerste editie van de Groene Vrienden campagne heeft voor mooie resultaten gezorgd, waaronder publicaties in het Algemeen Dagblad, Brabants Dagblad, Marketing Tribune en Women’s Health waarmee we ruim 1.2 miljoen mensen hebben bereikt. De ambassadeurs samenwerking met Saskia zorgde voor herkenning, goede uitleg en mooi video- en fotomateriaal gedurende de gehele campagne. Met haar online content zijn ruim 230.000 impressies behaald.