Rogier IJzermans van ACE maakte bekend in een prettig Adformatie-interview dat ACE verder gaat als monobrand. Interessante ontwikkeling natuurlijk in de bureauwereld waar het zeker niet saai is. Het leek ons aardig om wat vragen te stellen aan Ruud Wanck, CEO van Candid over de toekomst van de manier waarop bureaus georganiseerd zijn.
‘We staan aan de vooravond van AI enabled marketing’
Blog
Interview
Bas Hakker
30-01-2025
Wat vond je van ACE?
‘Daar kan ik inhoudelijk niets over zeggen aangezien ik geen inzicht heb in de P&L, de service overlap van de betrokken bureaus en de opbouw van de klant portfolio en de wensen van die betreffende klanten.’
Iets voor Candid?
‘Binnen Candid hebben we er bewust voor gekozen om onze bureaus te organiseren rondom drie gespecialiseerde domeinen waarbij deze ieder een eigen structuur en cultuur hebben die past bij het betreffende specialisme. Net zoals ACE nu doet, hebben wij al eerder onze comms agencies samengevoegd als Modern Citizens in zowel Nederland als in de UK. Door onze drie bureaus op dezelfde tech en AI platformen te laten opereren creëren we integratie zonder afbreuk te hoeven doen aan individuele specialisatie. Ons doel is zeker het Candid platform model verder internationaal te ontwikkelen.’
Welke organisatievorm van bureaus past bij de wensen van klanten
‘Iedere klant is verschillend maar wij geloven er uiteraard in dat een platform-model, waarbij gespecialiseerde - maar niet hyper gespecialiseerde - bureaus georganiseerd en geconsolideerd rondom een specifiek domein het beste invulling kunnen geven aan de noodzaak voor specialisatie gecombineerd met de wens voor integratie door de naadloze aansluiting van de andere Candid bureaus binnen ons platform.’
Welke organisatievorm van bureaus past bij AI?
‘AI biedt juist een enorme kans voor bureaus doordat verschillende onderdelen van de services weer ‘binnenshuis’ kunnen worden uitgevoerd. Daarnaast is informatie makkelijker en breder beschikbaar en kunnen bureaus zowel strategisch, als op creatief en uitvoerend niveau hun productaanbod verbreden en verdiepen. Van digital enabled marketing zijn we naar technology enabled marketing gegaan en nu staan we aan de vooravond van AI enabled marketing. En het is aan bureaus om dit voor adverteerders en hun merken mogelijk te maken.’
‘Daar kan ik inhoudelijk niets over zeggen aangezien ik geen inzicht heb in de P&L, de service overlap van de betrokken bureaus en de opbouw van de klant portfolio en de wensen van die betreffende klanten.’
Iets voor Candid?
‘Binnen Candid hebben we er bewust voor gekozen om onze bureaus te organiseren rondom drie gespecialiseerde domeinen waarbij deze ieder een eigen structuur en cultuur hebben die past bij het betreffende specialisme. Net zoals ACE nu doet, hebben wij al eerder onze comms agencies samengevoegd als Modern Citizens in zowel Nederland als in de UK. Door onze drie bureaus op dezelfde tech en AI platformen te laten opereren creëren we integratie zonder afbreuk te hoeven doen aan individuele specialisatie. Ons doel is zeker het Candid platform model verder internationaal te ontwikkelen.’
Welke organisatievorm van bureaus past bij de wensen van klanten
‘Iedere klant is verschillend maar wij geloven er uiteraard in dat een platform-model, waarbij gespecialiseerde - maar niet hyper gespecialiseerde - bureaus georganiseerd en geconsolideerd rondom een specifiek domein het beste invulling kunnen geven aan de noodzaak voor specialisatie gecombineerd met de wens voor integratie door de naadloze aansluiting van de andere Candid bureaus binnen ons platform.’
Welke organisatievorm van bureaus past bij AI?
‘AI biedt juist een enorme kans voor bureaus doordat verschillende onderdelen van de services weer ‘binnenshuis’ kunnen worden uitgevoerd. Daarnaast is informatie makkelijker en breder beschikbaar en kunnen bureaus zowel strategisch, als op creatief en uitvoerend niveau hun productaanbod verbreden en verdiepen. Van digital enabled marketing zijn we naar technology enabled marketing gegaan en nu staan we aan de vooravond van AI enabled marketing. En het is aan bureaus om dit voor adverteerders en hun merken mogelijk te maken.’
Verleg je grenzen!
schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!