schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Waarom gaat content viraal? De ingrediënten voor succes
Blog
Trends
Arusha Mau-Asam
21-02-2018
Stel, je creëert een campagnevideo. Hij is origineel, ziet er gelikt uit, en sluit naadloos aan bij het merk én de doelgroep. Toch gaat hij niet viraal. Waarom niet? Wat zorgt ervoor dat sommige content superpopulair is, terwijl andere content rechtstreeks naar het internetkerkhof gaat? Hoe maak je content die in de smaak valt en die vol enthousiasme veelvuldig gedeeld wordt. Is het maken van virale content puur een 'lucky shot' of is hier meer invloed op uit te oefenen dat veel mensen denken?
Drie ingrediënten voor succes
Kevin Allocca, YouTube's Head of Culture & Trends en auteur van het boek van
In onderstaande TED video legt Nguyen haarfijn uit waarom de ene video viraal gaat en de andere niet. Druk even op de pauzeknop bij de prachtige visuals, die brengen het proces van hoe content viraal gaat en waarom het ene wel en het andere niet, goed in kaart.
Of we op basis van deze tips en ingrediënten nu gelijk virale content weten te creëren, is niet waarschijnlijk. Wel helpt het om de tips en ingrediënten te toetsen bij hetgeen je op dit moment aan het ontwikkelen bent. Alle beetjes helpen en inzicht is het halve werk.
Drie ingrediënten voor succes
Kevin Allocca, YouTube's Head of Culture & Trends en auteur van het boek van
In onderstaande TED video legt Nguyen haarfijn uit waarom de ene video viraal gaat en de andere niet. Druk even op de pauzeknop bij de prachtige visuals, die brengen het proces van hoe content viraal gaat en waarom het ene wel en het andere niet, goed in kaart.
Of we op basis van deze tips en ingrediënten nu gelijk virale content weten te creëren, is niet waarschijnlijk. Wel helpt het om de tips en ingrediënten te toetsen bij hetgeen je op dit moment aan het ontwikkelen bent. Alle beetjes helpen en inzicht is het halve werk.