schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Tompoucen en rookworsten voor de EuroPride
Blog
Top of flop
Rachel de Koning
02-08-2016
Hier is ie weer: de 'top of flop in de media' blog. Want het is dinsdag. Mijn keuze is gevallen op de tompoucen en rookworsten T-shirts van de HEMA. Die zijn speciaal gemaakt voor de EuroPride. Hoe zijn de T-shirts ontvangen?
Het verhaal
Speciaal voor de EuroPride heeft HEMA drie T-shirts ontwikkeld met verschillende afbeeldingen. Van tompouce ? tompouce, rookworst ? rookworst tot rookworst ? tompouce. Het verhaal dat het bedrijf de wereld in wilt blazen is dat HEMA van en voor iedereen is, wat de afkomst, seksuele voorkeur of geloofsovertuiging ook is.
De reacties op de T-shirts zijn geweldig. Tik '#hema' in op Twitter en je ziet dat de meesten de actie van HEMA steunen. Op sommigen na, waaronder het Reformatisch Dagblad. Hoe bekijken twee totaal verschillende typen media naar deze inhaker op de EuroPride?
Reformatisch Dagblad versus De Telegraaf
Hoewel de meeste kranten, zoals De Telegraaf, delen dat de HEMA de EuroPride viert met de T-shirts, smaakten de tompoucen en rookworsten het Reformatisch Dagblad niet zo goed. Om precies te zijn vindt het blad ze smakeloos. Interessant vind ik dat. Vooral ook wat eigenlijk de insteek is van het artikel; het te kijk zetten van de woordvoerder van HEMA door bepaalde vragen te stellen en het antwoord op de vragen op een bepaalde manier uit te werken. Het artikel draagt een sfeertje. Ik weet niet goed hoe ik dat beter kan uitleggen.
Hier dan een artikel van De Telegraaf. Open het en je merkt meteen de luchtige vibe die het bericht meegeeft. Eye-catcher van het bericht zijn de positieve reacties op social media. Wat een verschil in message die overgedragen wordt in vergelijking met het andere dagblad.
Kinderen ook?
Om op de actie van de HEMA in te haken, deelde Ouders van Nu op Facebook een afbeelding met rompertjes met dezelfde tompoucen en rookworsten erop. Dat viel niet bij iedere ouder goed in de smaak. Van 'wat leuk! en wat een tof symbool' tot 'wat vreselijk'. Tsjaa...
En wat vind ik ervan? Geniaal om je iconen, de rookworst en de tompouce, die uiteraard voor iets anders staan, te gebruiken als inhaker op de GayPride. Ik snap dat ze in een mum van tijd uitverkocht waren.
Het verhaal
Speciaal voor de EuroPride heeft HEMA drie T-shirts ontwikkeld met verschillende afbeeldingen. Van tompouce ? tompouce, rookworst ? rookworst tot rookworst ? tompouce. Het verhaal dat het bedrijf de wereld in wilt blazen is dat HEMA van en voor iedereen is, wat de afkomst, seksuele voorkeur of geloofsovertuiging ook is.
De reacties op de T-shirts zijn geweldig. Tik '#hema' in op Twitter en je ziet dat de meesten de actie van HEMA steunen. Op sommigen na, waaronder het Reformatisch Dagblad. Hoe bekijken twee totaal verschillende typen media naar deze inhaker op de EuroPride?
Reformatisch Dagblad versus De Telegraaf
Hoewel de meeste kranten, zoals De Telegraaf, delen dat de HEMA de EuroPride viert met de T-shirts, smaakten de tompoucen en rookworsten het Reformatisch Dagblad niet zo goed. Om precies te zijn vindt het blad ze smakeloos. Interessant vind ik dat. Vooral ook wat eigenlijk de insteek is van het artikel; het te kijk zetten van de woordvoerder van HEMA door bepaalde vragen te stellen en het antwoord op de vragen op een bepaalde manier uit te werken. Het artikel draagt een sfeertje. Ik weet niet goed hoe ik dat beter kan uitleggen.
Hier dan een artikel van De Telegraaf. Open het en je merkt meteen de luchtige vibe die het bericht meegeeft. Eye-catcher van het bericht zijn de positieve reacties op social media. Wat een verschil in message die overgedragen wordt in vergelijking met het andere dagblad.
Kinderen ook?
Om op de actie van de HEMA in te haken, deelde Ouders van Nu op Facebook een afbeelding met rompertjes met dezelfde tompoucen en rookworsten erop. Dat viel niet bij iedere ouder goed in de smaak. Van 'wat leuk! en wat een tof symbool' tot 'wat vreselijk'. Tsjaa...
En wat vind ik ervan? Geniaal om je iconen, de rookworst en de tompouce, die uiteraard voor iets anders staan, te gebruiken als inhaker op de GayPride. Ik snap dat ze in een mum van tijd uitverkocht waren.