schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Studenten pitchen PR-voorstel voor Lexa.nl bij Coopr Academy
Blog
PR
Marcel Withoos
05-06-2018
Coopr Academy 2018 zit er op. Vorige week hebben de twaalf internationale studenten van Erasmus Universiteit Rotterdam in vier groepen hun geïntegreerde PR-voorstellen voor Lexa.nl gepresenteerd aan een jury bestaande uit Roelijne Peters, Market Manager NL bij Meetic / Lexa.nl, Renée Mast, Internship Coordinator EUR, en onze eigen Jos Govaart.
Briefing tot pitch
Lexa.nl heeft de studenten uitgedaagd om haar internationale campagne 'Little Details, Great Stories' een nieuwe boost te geven. Geen makkelijke opgave om een bestaande campagne opnieuw in de media onder de aandacht te brengen. Toch heeft iedere groep een unieke eigen insteek gevonden met gebruik van het Coopr PR Model.
Aan de hand van insights heeft iedere groep een strategie geformuleerd die zijn vertaald in een aantal creatieve tactics. De winnaars van de pitch zijn Chris Ewert, Eva Ooms en Tessa van der Horst-Jansen. Zij wisten de jury te overtuigen met hun plan door de sterke verdieping in insights, doelgroep en strategie, waarmee zij 'The Journey of Dating' centraal zetten.
Roelijne Peters is onder de indruk van het niveau van de EUR-studenten: "Iedere groep wist met hun plan onze Little Details, Great Stories campagne op een verrassende en creatieve manier onder de aandacht te brengen. Waar de ene groep de persoonlijke emoties van daters centraal stelde, ging een andere groep in op de mogelijkheden van technologie, innovatie en daten. Doorslaggevend in de beslissing voor de winnaar van de pitch was de manier waarop zij gegronde, slimme keuzes hebben gemaakt. Maar echt ieder PR-voorstel bevat steengoede elementen."
Weer een jaar wijzer
We leren bij Coopr enorm veel van de gedreven internationale communicatie-studenten van de Erasmus Universiteit. Het maken van de sessies en de studenten wegwijs maken in PR dwingt ons om met een frisse en kritische blik te kijken naar ons vak. We stellen dan de vraag 'Waarom doen we de dingen zoals we ze doen?'. Maar ook de studenten brengen andere visies met zich mee en stellen vragen die ons scherp houden. Een win-win situatie dus.
Voor nu kijken we uit naar Coopr Academy 2019. We scherpen het programma voor de volgende editie aan op basis van de learnings van dit jaar. Ben je benieuwd naar de ervaringen van de studenten? Lees dan hun blogs op http://www.erasmusmeetscoopr.com of kijk deze video:
Briefing tot pitch
Lexa.nl heeft de studenten uitgedaagd om haar internationale campagne 'Little Details, Great Stories' een nieuwe boost te geven. Geen makkelijke opgave om een bestaande campagne opnieuw in de media onder de aandacht te brengen. Toch heeft iedere groep een unieke eigen insteek gevonden met gebruik van het Coopr PR Model.
Aan de hand van insights heeft iedere groep een strategie geformuleerd die zijn vertaald in een aantal creatieve tactics. De winnaars van de pitch zijn Chris Ewert, Eva Ooms en Tessa van der Horst-Jansen. Zij wisten de jury te overtuigen met hun plan door de sterke verdieping in insights, doelgroep en strategie, waarmee zij 'The Journey of Dating' centraal zetten.
Roelijne Peters is onder de indruk van het niveau van de EUR-studenten: "Iedere groep wist met hun plan onze Little Details, Great Stories campagne op een verrassende en creatieve manier onder de aandacht te brengen. Waar de ene groep de persoonlijke emoties van daters centraal stelde, ging een andere groep in op de mogelijkheden van technologie, innovatie en daten. Doorslaggevend in de beslissing voor de winnaar van de pitch was de manier waarop zij gegronde, slimme keuzes hebben gemaakt. Maar echt ieder PR-voorstel bevat steengoede elementen."
Weer een jaar wijzer
We leren bij Coopr enorm veel van de gedreven internationale communicatie-studenten van de Erasmus Universiteit. Het maken van de sessies en de studenten wegwijs maken in PR dwingt ons om met een frisse en kritische blik te kijken naar ons vak. We stellen dan de vraag 'Waarom doen we de dingen zoals we ze doen?'. Maar ook de studenten brengen andere visies met zich mee en stellen vragen die ons scherp houden. Een win-win situatie dus.
Voor nu kijken we uit naar Coopr Academy 2019. We scherpen het programma voor de volgende editie aan op basis van de learnings van dit jaar. Ben je benieuwd naar de ervaringen van de studenten? Lees dan hun blogs op http://www.erasmusmeetscoopr.com of kijk deze video: