schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Must knows of the week: uitslag Influencer Poll, de Efteling en Walibi
Blog
Trends
Tamara Vlootman
08-07-2016
Het weekend staat voor de deur. Tijd voor een kleine terugblik op afgelopen week. Wekelijks praten we je bij over Coopr-dingen, ontwikkelingen in PR en daarbuiten en over de kleine dingen die ons vak nog interessanter maken. Deze week: een terugblik op mijn vorige blog en maar liefst 2 pretparken in de schijnwerpers.
De Influencer Poll
Vorige week vroeg ik jullie om te reageren op de vraag of- en welke doelstellingen zijn behaald met het inzetten van influencers voor een campagne van één van je klanten. Het merendeel gaf aan dat de doelstellingen voor 'Awareness' zijn behaald. Een kleiner deel gaf aan niet te weten of er doelstellingen waren behaald. Dat is dus voor het grootste gedeelte goed nieuws! Maar voor ons is het onderwerp nog steeds hot, er zijn nog veel stappen te maken. Houd Coopr dus in de gaten als het gaat over Influencer PR.
De Efteling
Ander nieuws dan, vanuit een doorgaans vrolijke hoek. De meeste Nederlanders hebben levendige herinneringen aan pretpark de Efteling. Als kind was ik onder de indruk van alles in het park. En als tiener stond ik uren met vriendinnen te kletsen en ging het meer om de mensen met wie je was. Allemaal fijne herinneringen dus. Dit weekend was de Efteling minder goed in het nieuws. Het pretpark zou namelijk racistisch zijn, omdat in één van hun attracties een donkere kannibaal een rol speelt, aldus een organisatie die anoniem wil blijven. De reactie van de Efteling was redelijk opvallend. Maar het was in feite de enige juiste reactie: 'We gaan graag met jullie in gesprek'. Geen sneer terug, geen inhoudelijke reactie. Alleen maar een toereiking. Daar hebben de aanklagers het vervolgens bij gelaten. Gelukkig maar. Niemand heeft zin in een nieuwe zwartepietendiscussie.Walibi
Walibi Nederland kan echter nog wat van de Efteling leren. Door de GeenStijl rubriek 'boos' werd Walibi benaderd naar aanleiding van een klacht van een bezoeker. Daar waar de Efteling een duidelijke positie innam, liet Walibi zich meevoeren door de grillen van presentator Tim Hofman. Hofman gaat in zijn vlog aan de haal gaat met de woordvoerder van het park. Allemaal goedbedoeld, maar een 'hippe' reactie waarin je geen antwoord geeft op de vraag die wordt gesteld, vraagt in deze context natuurlijk om problemen. Om maar te zwijgen over de gênante 'alternatieve' oplossing van Walibi. Gevolg: het hele kantoor heeft keihard gelachen. En de woordvoerder van Walibi is waarschijnlijk nog aan het bijkomen van alle commotie.
De Influencer Poll
Vorige week vroeg ik jullie om te reageren op de vraag of- en welke doelstellingen zijn behaald met het inzetten van influencers voor een campagne van één van je klanten. Het merendeel gaf aan dat de doelstellingen voor 'Awareness' zijn behaald. Een kleiner deel gaf aan niet te weten of er doelstellingen waren behaald. Dat is dus voor het grootste gedeelte goed nieuws! Maar voor ons is het onderwerp nog steeds hot, er zijn nog veel stappen te maken. Houd Coopr dus in de gaten als het gaat over Influencer PR.
De Efteling
Ander nieuws dan, vanuit een doorgaans vrolijke hoek. De meeste Nederlanders hebben levendige herinneringen aan pretpark de Efteling. Als kind was ik onder de indruk van alles in het park. En als tiener stond ik uren met vriendinnen te kletsen en ging het meer om de mensen met wie je was. Allemaal fijne herinneringen dus. Dit weekend was de Efteling minder goed in het nieuws. Het pretpark zou namelijk racistisch zijn, omdat in één van hun attracties een donkere kannibaal een rol speelt, aldus een organisatie die anoniem wil blijven. De reactie van de Efteling was redelijk opvallend. Maar het was in feite de enige juiste reactie: 'We gaan graag met jullie in gesprek'. Geen sneer terug, geen inhoudelijke reactie. Alleen maar een toereiking. Daar hebben de aanklagers het vervolgens bij gelaten. Gelukkig maar. Niemand heeft zin in een nieuwe zwartepietendiscussie.Walibi
Walibi Nederland kan echter nog wat van de Efteling leren. Door de GeenStijl rubriek 'boos' werd Walibi benaderd naar aanleiding van een klacht van een bezoeker. Daar waar de Efteling een duidelijke positie innam, liet Walibi zich meevoeren door de grillen van presentator Tim Hofman. Hofman gaat in zijn vlog aan de haal gaat met de woordvoerder van het park. Allemaal goedbedoeld, maar een 'hippe' reactie waarin je geen antwoord geeft op de vraag die wordt gesteld, vraagt in deze context natuurlijk om problemen. Om maar te zwijgen over de gênante 'alternatieve' oplossing van Walibi. Gevolg: het hele kantoor heeft keihard gelachen. En de woordvoerder van Walibi is waarschijnlijk nog aan het bijkomen van alle commotie.