Must knows of the week: Pokemon, worsten en scheermesjes

Blog
Trends
Rosanne Van Setten
22-07-2016
TGIF! Het is weer vrijdag en dat betekent weekend, maar niet voordat we even de belangrijkste nieuwtjes van deze week op een rijtje hebben gezet. Dus lees lekker mee en je kunt weer alwetend het weekend in!

Pokemon GO!

Zelfs vanonder de steen waar je misschien hebt gelegen, kon je ze voorbij zien hollen: de Pokémon jagers. Met hun neus bijna tegen hun telefoon aan gedrukt zoeken ze naar virtuele tekenfiguurtjes waarvan ik dacht dat ze samen met Uggs, Britney Spears en MSN in de zero's zijn achtergebleven. Maar niets is minder waar, Pokémon is weer een serieuze hype. En dat gaat ver, heel ver. Naast enkele tragische ongelukken die wat mij betreft genomineerd mogen worden voor een Darwin Award, is er bijna geen bedrijf dat nog niet op deze rage heeft ingehaakt. Adformatie zette de leukste inhakers vorige week al op een rijtje. Ook Boris Veldhuijzen van The Next Web greep het spel aan om een intern PR-momentje te pakken. Hij 'verplichtte' zijn werknemers om elke dag minimaal een halfuur Pokémon Go te spelen. Want al dat rondrennen is natuurlijk hartstikke gezond! Dit (waarschijnlijk niet heel serieus bedoelde) bericht werd zelf door Australische pers opgepakt.

#ofjeworstlust

Morgen start de Amsterdamse Gay Pride weer. Hét jaarlijkse event voor LGBT's die trots zijn op wie zij zijn. Hema viert de #pride2016 mee op een bijzondere en ludieke manier. In de Amsterdamse Hema filialen kun je tompoes ? tompoes, rookworst ? rookworst en rookworst ? tompoes t-shirts kopen. Kijk zelf maar! Bijbehorende boodschap op Facebook luidt: "Hema is van en voor iedereen, ongeacht waar je vandaan komt of wie je bent. En onze Hema-iconen dus ook!" Dus of je nu een liefhebber bent van tompoezen of toch liever worst lust, Hema is de komende twee weken de place to be! Een hele leuke en positieve insteek als je het mij vraagt.  Bovendien, van ieder verkocht shirt gaat de volledige opbrengst naar het Gay-Straight Alliance Netwerk. Dan heb jij een mooi shirt, en zijn we weer een stapje dichterbij een veilige schoolomgeving voor iedereen. Win-win situatie dus!

Scheren voor een dollar

Elke man zal het ermee eens zijn: scheermesjes zijn een rib uit je lijf. Het Amerikaanse bedrijf Dollar Shave Club bracht daar verandering in. Al vanaf 1 dollar krijg je van hen elke maand een nieuw scheermesje opgestuurd. Superhandig! Binnenkort kun je ook in Nederland je scheermesjes tot op de deurmat laten bezorgen. Unilever maakte namelijk woensdag bekend dat zij Dollar Shave Club overneemt. Er is voor maar liefst 1 miljard aan scheermesjes betaald, naar het schijnt. En dat is heel veel geld, gezien het feit dat de omzet van Dollar Shave Club 'slechts' 152 miljoen bedroeg. Best bijzonder dat zo'n klein bedrijf door zo'n groot bedrijf wordt overgenomen. Volgens een analist van ING is het echter een slimme zet, omdat door de thuisbezorgformule niet direct de confrontatie wordt aangegaan met concurrenten als Wilkinson en Gilette. Ook de grote bekendheid die Dollar Shave Club binnen korte tijd heeft vergaard, zal hier een rol inspelen. Hoe ze dat gedaan hebben? Deze introductie-video zegt eigenlijk al genoeg. Ge-wel-dig.

Zo, nu ben je weer helemaal bij. Tijd voor een barbecue/terrasje/sprong in het zwembad!

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief