schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Must knows of the week: Goed, beter, best
Blog
Trends
Rosanne Van Setten
01-07-2016
Het is weer vrijdag! Tijd om terug te kijken naar afgelopen week en wat er allemaal in de wereld is gebeurd. Naast de narigheid, focus ik me juist op de positieve dingen. Want die zijn er ook, lees maar:
Goede daad gaat viral
Dit verhaal valt recht in de categorie 'goed voor je hartje' en bewijst daarnaast weer wat de kracht van social media kan zijn. Een Amsterdamse studente raakte van de week in gesprek met een oude man in de trein, die vertelde dat hij in zijn leven al op veel plekken was geweest maar dat hij daar nu te oud voor is. Meryem, zo heet de studente, twijfelde geen minuut en nam hem mee naar het strand. dit verhaal postte zij op haar LinkedIn pagina en ze kreeg duizenden positieve reacties, likes en shares. Zelf schrok ze er vooral van: "zijn we dan al zo diep gezonken dat iedereen dit al als een grootse daad ziet?". Toch denk ik dat zij met haar mooie boodschap veel mensen heeft weten te raken, en dat is volgens mij al heel wat waard.
De betere zwangerschapsshoot
Een bierbuik: de meeste mannen zijn er niet echt blij mee. Of hoogstens maakt het ze niet zo veel uit. Maar trots? Dat hoor je niet vaak. Toch is dat precies wat het Duitse biermerk Bergedorfer Bier wil laten zien met hun nieuwe campagne. De advertenties laten mannen zien met een toch wel behoorlijke bierbuik, die hun 'mannelijke rondingen' koesteren. Een beetje zoals Dove doet in hun reclames met echte vrouwen, maar op een of andere manier kan ik dit toch niet helemaal serieus nemen. Dat maakt het natuurlijk ook weer heel leuk. En zoals RTL al aangeeft, past deze campagne perfect bij de slogan 'gebrouwen met liefde'. Van dit soort creatieve ideeën word ik dus heel blij.
24 beste commercials
Afgelopen week werden de Grand Prix en gold winnars van het Cannes Lions Festival in de spotlights gezet op Adweek. De 24 beste commercials van 2015 en 2016, dus. En ik moet zeggen, er zitten echt hele goede, mooie, interessante en ontroerende reclames bij. Afgelopen kerst was ik al onder de indruk van de video die de 'Loterías Y Apuestas Del Estado'- een Spaanse loterij, maakte voor de kerst loterij. Mooi om te zien hoe ze daarmee op het gevoel van mensen inspelen en het idee dat je met Kerst samen hoort te zijn. Dat is ook de gemene deler die de meeste van deze reclames hebben: emotie. Als ik mezelf als proefkonijn neem, merk ik dat campagnes die een grote emotionele component hebben dan ook het meest blijven hangen. En dat kan kloppen, want uit allerlei psychologische onderzoeken blijkt dat we emotionele boodschappen beter tot ons nemen, geloven én onthouden. In dit blog op Marketingfacts wordt mooi uitgelegd hoe je emotie in kunt zetten in je contentstrategie. Read and learn!
Heb jij deze week iets leuks, moois, interessants of creatiefs voorbij zien komen dat je graag met ons wilt delen? Aarzel niet en laat het weten onderaan dit blog of via Twitter.
Goede daad gaat viral
Dit verhaal valt recht in de categorie 'goed voor je hartje' en bewijst daarnaast weer wat de kracht van social media kan zijn. Een Amsterdamse studente raakte van de week in gesprek met een oude man in de trein, die vertelde dat hij in zijn leven al op veel plekken was geweest maar dat hij daar nu te oud voor is. Meryem, zo heet de studente, twijfelde geen minuut en nam hem mee naar het strand. dit verhaal postte zij op haar LinkedIn pagina en ze kreeg duizenden positieve reacties, likes en shares. Zelf schrok ze er vooral van: "zijn we dan al zo diep gezonken dat iedereen dit al als een grootse daad ziet?". Toch denk ik dat zij met haar mooie boodschap veel mensen heeft weten te raken, en dat is volgens mij al heel wat waard.
De betere zwangerschapsshoot
Een bierbuik: de meeste mannen zijn er niet echt blij mee. Of hoogstens maakt het ze niet zo veel uit. Maar trots? Dat hoor je niet vaak. Toch is dat precies wat het Duitse biermerk Bergedorfer Bier wil laten zien met hun nieuwe campagne. De advertenties laten mannen zien met een toch wel behoorlijke bierbuik, die hun 'mannelijke rondingen' koesteren. Een beetje zoals Dove doet in hun reclames met echte vrouwen, maar op een of andere manier kan ik dit toch niet helemaal serieus nemen. Dat maakt het natuurlijk ook weer heel leuk. En zoals RTL al aangeeft, past deze campagne perfect bij de slogan 'gebrouwen met liefde'. Van dit soort creatieve ideeën word ik dus heel blij.
24 beste commercials
Afgelopen week werden de Grand Prix en gold winnars van het Cannes Lions Festival in de spotlights gezet op Adweek. De 24 beste commercials van 2015 en 2016, dus. En ik moet zeggen, er zitten echt hele goede, mooie, interessante en ontroerende reclames bij. Afgelopen kerst was ik al onder de indruk van de video die de 'Loterías Y Apuestas Del Estado'- een Spaanse loterij, maakte voor de kerst loterij. Mooi om te zien hoe ze daarmee op het gevoel van mensen inspelen en het idee dat je met Kerst samen hoort te zijn. Dat is ook de gemene deler die de meeste van deze reclames hebben: emotie. Als ik mezelf als proefkonijn neem, merk ik dat campagnes die een grote emotionele component hebben dan ook het meest blijven hangen. En dat kan kloppen, want uit allerlei psychologische onderzoeken blijkt dat we emotionele boodschappen beter tot ons nemen, geloven én onthouden. In dit blog op Marketingfacts wordt mooi uitgelegd hoe je emotie in kunt zetten in je contentstrategie. Read and learn!
Heb jij deze week iets leuks, moois, interessants of creatiefs voorbij zien komen dat je graag met ons wilt delen? Aarzel niet en laat het weten onderaan dit blog of via Twitter.