schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Een week uit het leven van een PR-adviseur bij Coopr #BIYP
Blog
PR
Jos Govaart
02-11-2015
Aanstaande donderdag doen we bij Coopr mee aan de "LinkedIn: Bring in Your Parents Day". Een dag die door het leven geroepen is door onze klant LinkedIn omdat kinderen en ouders elkaar niet altijd even goed begrijpen als het op werk aankomt. Ouders zijn zeer geïnteresseerd in het wel en wee van hun kroost maar weten inhoudelijk vaak nét niet wat hun kinderen nu precies doen. En vooral kinderen vinden dat heel erg zo. Het grappige is dat de "PR-Manager" in de top 10 staat van de meest onbegrepen beroepen van Nederland. Tijd dus voor wat tekst en uitleg. Die zullen we donderdag sowieso geven. Maar ook dit blog is voor alle ouders. Wat is er sinds vorige week maandag allemaal bij Coopr gebeurd? Veel. En tof. En tof, en o ja, ook nog veel.
Wat is Public Relations?
Ik ben erg benieuwd naar het antwoord op die vraag. De vraag die we gesteld hebben aan alle Coopr collega's, maar die we ook zullen stellen aan de ouders. "Iets met communicatie"? "Iets met de media" "Iets met social media?". "Het stelselmatig beïnvloeden van.....". "Beïnvloeders beïnvloeden?". "Zorgen voor verdiende aandacht". En zo zou je nog wel veel meer varianten kunnen verzinnen. Het lijkt me zinvoller om een paar concrete voorbeelden te geven van de afgelopen week.
RTL Late Night met Reed Hastings
Vorige week begon goed met een hoogtepunt voor mijn collega Marieke, aanvoerdster van ons Netflix team. Zij zat in het publiek bij RTL Late Night, waar Reed Hastings, CEO van Netflix te gast was. Een goed moment om de banden met dit programma aan te halen en natuurlijk zeer fraaie publiciteit voor onze klant. En toen was het nog maar maandag.
Activatie met iPad's of toch niet?
https://youtu.be/OGMuAFbBjag
Onze klant EnergieDirect houdt het graag simpel. Bij hen krijg je geen iPad als welkomstgeschenk, maar gewoon heel gunstige tarieven. Daarom bedachten we bij Coopr een leuke actie met een knipoog. We lieten een pallet met iPad dozen "rondslingeren" voor Rotterdam Centraal en maakten daar onderstaande video van die nu zeer actief bekeken, becommentarieerd en gedeeld wordt op
Afgelopen zaterdag was de Kick Off van een campagne waar al behoorlijk lang aan gewerkt wordt. Enige tijd geleden kregen wij de vraag van Woonstad Rotterdam of we iets konden verzinnen om het imago van Rotterdam Zuid op een luchtige wijze een goede dienst te bewijzen. Na het verzamelen van enige insights was ons eerste idee al meteen: "Er gebeurt genoeg, maar je moet er wel goed voor gaan kijken". Daarom startten we een online platform: Ook de zondag was deze week een werkdag voor Coopr. We organiseerden voor Honig een heuze soepwandeling zodat kinderen van foodbloggers kennis konden maken met de herkomst van de verse ingrediënten die in de soep terechtkomen. Uiteindelijk werd er in een enorme grote pan ook direct soep gekookt. De kinderen en mamabloggers hebben er vreselijk van genoten!
Albert Heijn en de gezonde kassa
Ook vandaag was er een persevent en wel voor Albert Heijn en de gezonde kassa. Tijdens diverse uitzendingen van RTL Nieuws was het nieuwe concept van Albert Heijn te zien.
Bring in Your Parents
We zijn uiteraard ook druk bezig met de voorbereidingen voor de Bring in Your Parents dag. We hopen op mooie verhalen en publiciteit. Wij dragen er in ieder geval zelf ons steentje aan bij.
Wat is Public Relations?
Ik ben erg benieuwd naar het antwoord op die vraag. De vraag die we gesteld hebben aan alle Coopr collega's, maar die we ook zullen stellen aan de ouders. "Iets met communicatie"? "Iets met de media" "Iets met social media?". "Het stelselmatig beïnvloeden van.....". "Beïnvloeders beïnvloeden?". "Zorgen voor verdiende aandacht". En zo zou je nog wel veel meer varianten kunnen verzinnen. Het lijkt me zinvoller om een paar concrete voorbeelden te geven van de afgelopen week.
RTL Late Night met Reed Hastings
Vorige week begon goed met een hoogtepunt voor mijn collega Marieke, aanvoerdster van ons Netflix team. Zij zat in het publiek bij RTL Late Night, waar Reed Hastings, CEO van Netflix te gast was. Een goed moment om de banden met dit programma aan te halen en natuurlijk zeer fraaie publiciteit voor onze klant. En toen was het nog maar maandag.
Activatie met iPad's of toch niet?
https://youtu.be/OGMuAFbBjag
Onze klant EnergieDirect houdt het graag simpel. Bij hen krijg je geen iPad als welkomstgeschenk, maar gewoon heel gunstige tarieven. Daarom bedachten we bij Coopr een leuke actie met een knipoog. We lieten een pallet met iPad dozen "rondslingeren" voor Rotterdam Centraal en maakten daar onderstaande video van die nu zeer actief bekeken, becommentarieerd en gedeeld wordt op
Afgelopen zaterdag was de Kick Off van een campagne waar al behoorlijk lang aan gewerkt wordt. Enige tijd geleden kregen wij de vraag van Woonstad Rotterdam of we iets konden verzinnen om het imago van Rotterdam Zuid op een luchtige wijze een goede dienst te bewijzen. Na het verzamelen van enige insights was ons eerste idee al meteen: "Er gebeurt genoeg, maar je moet er wel goed voor gaan kijken". Daarom startten we een online platform: Ook de zondag was deze week een werkdag voor Coopr. We organiseerden voor Honig een heuze soepwandeling zodat kinderen van foodbloggers kennis konden maken met de herkomst van de verse ingrediënten die in de soep terechtkomen. Uiteindelijk werd er in een enorme grote pan ook direct soep gekookt. De kinderen en mamabloggers hebben er vreselijk van genoten!
Albert Heijn en de gezonde kassa
Ook vandaag was er een persevent en wel voor Albert Heijn en de gezonde kassa. Tijdens diverse uitzendingen van RTL Nieuws was het nieuwe concept van Albert Heijn te zien.
Bring in Your Parents
We zijn uiteraard ook druk bezig met de voorbereidingen voor de Bring in Your Parents dag. We hopen op mooie verhalen en publiciteit. Wij dragen er in ieder geval zelf ons steentje aan bij.