schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Derde editie Coopr Academy van start
Blog
Coopr Nieuws
Marcel Withoos
09-02-2018
Gisteren vond de aftrap van alweer de derde editie van Coopr Academy plaats. In samenwerking met Erasmus Universiteit Rotterdam hebben we twaalf internationale Bachelor- en Master-studenten geselecteerd voor deelname aan dit Practical Honours Programme. De studenten gaan dit jaar aan de slag met een case voor Lexa.nl om praktijkervaring op te doen. In de eerste sessie hebben we de studenten het Coopr Model laten zien en heeft Roelijne Peters, Marketing Manager NL bij Lexa.nl, een briefing gegeven voor een geïntegreerd PR-voorstel.
Aan de slag voor Lexa.nl
In voorgaande jaren presenteerden de studenten uiteenlopende pitches voor MTV en Warsteiner, en dit jaar buigen ze zich over een geïntegreerd PR- en content marketing voorstel voor datingservice Lexa.nl rondom de campagne Little Details, Great Stories. 24 mei sluiten we het programma af met de pitches van de studenten voor een professionele vakjury.Roelijne Peters, Marketing Manager Nederland van Lexa.nl, was meteen enthousiast om mee te doen: "Coopr Academy is een mooi initiatief en ik vind het fijn om namens Lexa.nl een steentje bij te dragen aan de praktijkervaring van studenten. Bovendien krijgen we vier geïntegreerde voorstellen van mensen met enorm frisse blikken op het vak en de campagne, maar wel onder de supervisie van Coopr. Ik ben benieuwd hoe de studenten onze campagne Little Details, Great Stories onder de aandacht willen brengen."
Meer dan veertig aanmeldingen
Meer dan veertig studenten van de International Bachelor Communication and Media, en de aanvullende Master-programma's Media & Business, Media & Journalistiek, Media & Cultuur en Media, Culture & Society hebben gesolliciteerd naar één van de twaalf plaatsen bij Coopr Academy. Na een strenge selectieprocedure zijn twaalf studenten uit Nederland, België, Duitsland, Griekenland, Bulgarije, Oostenrijk en India geselecteerd voor deelname. Na een succesvolle afronding van het programma krijgen zij een officiële aantekening op hun diploma. Maurits Terwindt, redacteur bij Elsevier en één van de studenten van Coopr Academy 2017, kijkt positief terug op zijn deelname: "Coopr Academy was voor mij een leerzame ervaring. Ik heb geleerd wat PR inhoudt en hoe dit in een modern bedrijf wordt ingezet. Het programma bracht me in contact met creatieve mensen en heeft mij gepusht om anders te leren denken."
Aangescherpt programma
Coopr Academy helpt niet alleen de studenten om stappen te maken binnen de PR. Het dwingt ons ook om zelf met een frisse en open blik naar ons vak te kijken. Terug naar de tekentafel en de vraag stellen: 'Waarom doen we dit eigenlijk zo?' Na iedere sessie wordt een feedbackformulier ingevuld, zodat we daarvan leren en het programma verder aan kunnen scherpen. Dit jaar bestaat het programma uit de volgende sessies:Introduction & (de)briefing Insights & Strategy Creativity & Brainstorming Digital, Consumer and Influencer Marketing Newsworthiness & Media Training Content Choices: Visual, Textual and Distribution Scaling & Timings - Recapping the Coopr Model Time to Pitch! Wij hebben enorm veel zin om met de studenten aan de slag te gaan voor mooie geïntegreerde PR-voorstellen voor Lexa.nl, en kijken nu al uit naar de pitches. Wil je weten hoe de studenten de sessies vorig jaar ervaren hebben? En wil je hun verhalen van deze derde editie lezen? Ga dan naar ErasmusmeetsCoopr.com voor een kijkje achter de schermen!
Aan de slag voor Lexa.nl
In voorgaande jaren presenteerden de studenten uiteenlopende pitches voor MTV en Warsteiner, en dit jaar buigen ze zich over een geïntegreerd PR- en content marketing voorstel voor datingservice Lexa.nl rondom de campagne Little Details, Great Stories. 24 mei sluiten we het programma af met de pitches van de studenten voor een professionele vakjury.Roelijne Peters, Marketing Manager Nederland van Lexa.nl, was meteen enthousiast om mee te doen: "Coopr Academy is een mooi initiatief en ik vind het fijn om namens Lexa.nl een steentje bij te dragen aan de praktijkervaring van studenten. Bovendien krijgen we vier geïntegreerde voorstellen van mensen met enorm frisse blikken op het vak en de campagne, maar wel onder de supervisie van Coopr. Ik ben benieuwd hoe de studenten onze campagne Little Details, Great Stories onder de aandacht willen brengen."
Meer dan veertig aanmeldingen
Meer dan veertig studenten van de International Bachelor Communication and Media, en de aanvullende Master-programma's Media & Business, Media & Journalistiek, Media & Cultuur en Media, Culture & Society hebben gesolliciteerd naar één van de twaalf plaatsen bij Coopr Academy. Na een strenge selectieprocedure zijn twaalf studenten uit Nederland, België, Duitsland, Griekenland, Bulgarije, Oostenrijk en India geselecteerd voor deelname. Na een succesvolle afronding van het programma krijgen zij een officiële aantekening op hun diploma. Maurits Terwindt, redacteur bij Elsevier en één van de studenten van Coopr Academy 2017, kijkt positief terug op zijn deelname: "Coopr Academy was voor mij een leerzame ervaring. Ik heb geleerd wat PR inhoudt en hoe dit in een modern bedrijf wordt ingezet. Het programma bracht me in contact met creatieve mensen en heeft mij gepusht om anders te leren denken."
Aangescherpt programma
Coopr Academy helpt niet alleen de studenten om stappen te maken binnen de PR. Het dwingt ons ook om zelf met een frisse en open blik naar ons vak te kijken. Terug naar de tekentafel en de vraag stellen: 'Waarom doen we dit eigenlijk zo?' Na iedere sessie wordt een feedbackformulier ingevuld, zodat we daarvan leren en het programma verder aan kunnen scherpen. Dit jaar bestaat het programma uit de volgende sessies: