Coopr grote winnaar Dutch PR Awards 2024

Blog
Coopr Nieuws
Jos Govaart
28-06-2024
Met die kop communiceerde MarketingReport wat er gebeurd was tijdens de Dutch PR Awards. Het was het nieuws van de middag, samen met de nr. 1 positie van de PR top 100 van Maud Burgers (gefeliciteerd!). Wij gingen naar huis met maar liefst drie awards en twee top 100 noteringen. We wonnen een Dutch PR Award voor de Volvo EX30 case, ikzelf voor PR-persoon van het jaar en de klap op de vuurpijl was onze bekroning als PR-bureau van het jaar!
Eentje moet wellicht lukken, twee zou wel heel mooi zijn, drie verzilverde nominaties zal toch wel niet?  Met die gedachte reisden Lotte (met Roger van onze klant Volvo Cars), Judith en ik woensdag af naar het Corendon hotel nabij Schiphol. Het liep toch even anders. In de categorie automotive kwamen we al relatief snel aan de beurt en wonnen we een award voor onze Volvo EX30 airbag case. Het jurycommentaar luidde: ‘Knap hoe Volvo als automerk middels PR zo'n specifieke en nieuwe (fashion & design) doelgroep heeft weten te bereiken. Het is jong, fris en vernieuwend. Daarnaast tikt Volvo ook nog eens qua communicatie een stuk duurzaamheid én veiligheid aan.’
 
Tijdens diezelfde sessie werden een hoop bureaus in het zonnetje gezet en gingen ze met een prijs naar huis. Het vak werd echt gevierd en velen op het podium gehesen. Het was in mijn beleving een hele tijd geleden dat er zoveel PR-mensen bijeen waren. Dat op zichzelf maakte de dag al geslaagd. Natuurlijk had iedereen inhoudelijk best iets te mopperen op de opzet van het programma maar daarover geven we later nog wel eens een keer feedback. Op dit moment mogen we best even genieten.

Vanaf 17.15 uur startte de borrel, in de schaduw van de Boeing 747 en even na zessen werden dan de grote prijzen uitgereikt. Woordvoerder van het jaar werd Gerd de Smyter van KPN. Vervolgens werd ik op het podium gehesen en uitgeroepen tot PR-persoon van het jaar. Wat er toen voorgelezen werd als jurycommentaar ging eerlijk gezegd grotendeels langs me heen, maar gelukkig is de tekst gepubliceerd en luidt die als volgt:

"De jury vond alle genomineerden zeer kundige en waardige kandidaten. Toch was de jury het unaniem eens om Jos Govaart, vooral door zijn jarenlange inzet voor dit vak, tot PR Persoon van het Jaar 2024 te kronen. De jury zegt over hem: Als je Jos zegt, dan zeg je naast vakmanschap ook ondernemerschap. Hij heeft zijn stempel gezet op Merkmanagement, PR en Corporate Communicatie. Hij is al 15 jaar lang toonaangevend en trendsetter op dit gebied. Omdat hij breder denkt dan PR alleen en begrijpt dat een scherpe merkstrategie ook over de reputatie van de organisatie gaat. Hij weet als geen ander dat PR geen op zichzelf staand specialisme is, maar een belangrijk en onmisbaar ingrediënt voor echt succesvolle en krachtige merken. Dat en al zijn andere wapenfeiten tezamen maken hem de PR Persoon van 2024.”

En toen moest het mooiste nog komen. Terwijl ik nog op de foto moest in een hoekje van het terrein, hoorde ik ineens ‘Coopr’ vanuit de verte. Weer terug richting podium, uiteraard samen met Judith en Lotte. Gezien het nieuws dat we per 1 oktober Brand Potential gaan worden, zien we dit wel als een hele mooie bekroning voor 15 jaar ondernemerschap en ook een schitterend eerste (er volgen er vast meer) afscheidscadeau voor Jody! Op zo’n moment is het eigenlijk jammer dat niet het gehele team aanwezig was, maar dat halen we ongetwijfeld in, als we eind augustus met elkaar het vijftienjarig bestaan van het bureau vieren.

Het jurycommentaar voor deze bekroning luidde: "Coopr is door ons unaniem verkozen tot PR Bureau van het Jaar vanwege hun onmiskenbare en substantiële bijdrage aan het PR-vak, onder de inspirerende leiding van oprichter en eigenaar Jos Govaart. Hoewel de ingediende cases niet uitzonderlijk opvielen, overtuigde Coopr over de gehele linie met consistent kwalitatief werk en een indrukwekkende klanttevredenheid. Hun sterke reputatie in de branche en de professionele uitstraling van het bureau maken ze een baken van betrouwbaarheid en innovatie. De jury waardeert daarnaast de oprechte en prettige uitstraling en samenwerking binnen (en buiten) het team van Coopr. Dit alles maakt Coopr een terechte en opvallende winnaar in deze categorie. Van harte gefeliciteerd!”

Nu is het tijd voor weekend, genieten we van deze mooie winst en maandag gaan we gewoon weer door met waar we goed in zijn.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief