8 geboden voor een succesvol blog

Blog
Tips & Tricks
Marlous Westra
12-05-2015
Bij Coopr bloggen we praktisch dagelijks. We vinden het belangrijk om te laten zien wie we zijn, wat we doen en wat we in huis hebben. Toen ik startte bij Coopr ruim drie jaar geleden, waren we met z'n zessen. Toen klommen we metIn ons vak gaan de ontwikkelingen razendsnel. En bij onze klanten is dat vaak niet anders. Een effectief blog speelt in op de actualiteit. Hoe hotter het topic, hoe beter het zal worden gelezen. Maar hoe kom je tot een concreet onderwerp? Denk eens aan het uitproberen van een nieuwe app. Collega Marieke schreef recent een Bij Coopr zijn onze afgeronde projecten te vinden onder het kopje 'cases' op onze website. Maar waarom zou je er geen blog aan wijden om het even extra onder de aandacht te brengen? Successen zijn er immers om te delen. En start er een nieuwe medewerker? Laat hem of haar zich in een blog voorstellen. Ook deelden wij laatst het Coopr-model whitepaper in een blog. By far het best gelezen blog van de afgelopen weken.
  • Wees controversieel
  • Niet heel gangbaar bij ons maar het kan zeker wat losmaken. Bedenk vooral heel goed of het bij jouw merk/bedrijf past. Een interessant format hier kan zijn om twee mensen met tegenovergestelde meningen tegenover elkaar te zetten in een online debat. Verschillende standpunten kunnen enorm leerzaam zijn. Ook een open brief past hieronder. Jos deed dit vorig jaar aan vakblad Communicatie, wat een interessante discussie losmaakte.
  • Wees betrokken/engaging
  • Wat je geeft, krijg je terug. Hoe meer interactie je zelf zoekt met je publiek, hoe meer je terugkrijgt. Stel eens een vraag in een blogpost en nodig lezers uit om te reageren.

    Ben je een fervent blogger of heb je aspiraties daartoe? Lees dan zeker even verder. Het originele artikel biedt nog veel meer tips!

    Verleg je grenzen!

    schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
    Schrijf je nu in voor
    onze nieuwsbrief