schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
2015: Een Bizar jaar voor Coopr
Blog
Opinie
Jos Govaart
22-12-2015
Over het jaar 2015 zijn heel veel invalshoeken te bedenken om het jaar te duiden. Op persoonlijk vlak van ons is het een jaar geweest waarin een flink aantal binnen onze muren te kampen heeft gehad met tegenslagen in de privésfeer. Ik ben daarom enorm trots op de mentale weerbaarheid en collegialiteit die er binnen onze cultuur getoond is. Dat is niet iets wat wij als management bedacht hebben en op de muur geschreven hebben. Dat is iets wat door het hele team gedragen wordt. En dat is echt iets om trots op te zijn.
Cultuur voor alles bij Coopr
Voor veel ondernemers zou de erkenning als FD Gazelle een heel belangrijke zijn. Voor ons is dat niet meer aan een leuke bevestiging van waar wij mee bezig zijn. Voor ons zijn andere momenten veel meer maatgevend. De waardering die we elkaar getoond hebben tijdens de kerstviering van afgelopen vrijdag bijvoorbeeld. Of vorige maand toen we onze ouders uitnodigden op ons kantoor om te laten zien wat we hier allemaal doen. Een mooi compliment was dat de vriend van een van onze collega's altijd had gezegd nooit in loondienst te willen werken. Totdat hij merkte dat het ook anders kon. Bij ons gaat cultuur voor alles. We hopen ook dat mensen die bij of met ons werken daar ook iets van meekrijgen.
Nieuwe klanten zoals Netflix en Albert Heijn
In 2015 hebben we verschillende mooie merken mogen verwelkomen als nieuwe klant. Daaronder vielen begin dit jaar zowel Netflix als Albert Heijn. Twee merken die een waanzinnige rol spelen in het leven van vrijwel iedereen bij Coopr. En dus zijn het merken waar we op voorhand al veel mee hadden. Zulke klanten "managen" en goed servicen gaat niet vanzelf. Als ik de omvang van deze klanten vergelijk met de omvang die klanten hadden toen we in 2011 zelfstandig gingen dan is er in die tussentijd veel (ten goede) veranderd. Onze dienstverlening is, mede dankzij de komst van onze inhouse studio, enorm verbreed, de lat ligt hoger en de deadlines zijn vaak korter. Dat zorgt voor een werkdruk die dit jaar hoger was dan die we daarvoor gekend hebben. Dat heeft best voor wat uitdagingen gezorgd. Want wanneer neem je mensen aan? Durf je, ook als het druk is, kritisch te blijven op wie je aanneemt? Ik ben blij dat we dat hebben gedaan. Dat heeft voor een aantal te drukke maanden gezorgd. Het duurde simpelweg te lang om goede mensen te vinden. Dat is ons uiteindelijk gelukt. We begonnen het jaar met 12 mensen en we sloten het jaar af met 21. Met elkaar zijn we ondanks diverse tegenslagen erin geslaagd om gemotiveerd te blijven, klanten goed te servicen en uiteindelijk ook de omzet nagenoeg te verdubbelen. Daar ben ik erg trots op.
Wat brengt 2016?
Nog een jaar van 100% groei hoeft voor ons niet. Ik schreef al eerder dat groei op zichzelf geen harde doelstelling meer is van Coopr. We willen wel de breedte van ons vak gaan opzoeken met de toWaar we in 2016 veel gas op gaan geven zijn de "Focus on Future projecten" binnen Coopr. Dat zijn een aantal projecten op initatief van mensen van Coopr die Coopr echt Coopr maken. Trouwe volgers van dit blog kennen initatieven als Coopr College, PR Studentchat, An Evening with en the International PR & Social Media Summit. In dat licht moet je de nieuwe initatieven zien. Sommige zijn behoorlijk ambitieus. Andere weer klein en sympathiek. Een nieuw, heel ander, event mag je van ons verwachten. Maar ook op vakinhoudelijk gebied gaan we nieuwe dingen doen.
Met dit blog nemen we even een korte pauze. Op 4 januari zijn we er weer. We wensen alle lezers van dit blog een serie hele fijne dagen en in 2016 weer alle succes van de wereld!
Cultuur voor alles bij Coopr
Voor veel ondernemers zou de erkenning als FD Gazelle een heel belangrijke zijn. Voor ons is dat niet meer aan een leuke bevestiging van waar wij mee bezig zijn. Voor ons zijn andere momenten veel meer maatgevend. De waardering die we elkaar getoond hebben tijdens de kerstviering van afgelopen vrijdag bijvoorbeeld. Of vorige maand toen we onze ouders uitnodigden op ons kantoor om te laten zien wat we hier allemaal doen. Een mooi compliment was dat de vriend van een van onze collega's altijd had gezegd nooit in loondienst te willen werken. Totdat hij merkte dat het ook anders kon. Bij ons gaat cultuur voor alles. We hopen ook dat mensen die bij of met ons werken daar ook iets van meekrijgen.
Nieuwe klanten zoals Netflix en Albert Heijn
In 2015 hebben we verschillende mooie merken mogen verwelkomen als nieuwe klant. Daaronder vielen begin dit jaar zowel Netflix als Albert Heijn. Twee merken die een waanzinnige rol spelen in het leven van vrijwel iedereen bij Coopr. En dus zijn het merken waar we op voorhand al veel mee hadden. Zulke klanten "managen" en goed servicen gaat niet vanzelf. Als ik de omvang van deze klanten vergelijk met de omvang die klanten hadden toen we in 2011 zelfstandig gingen dan is er in die tussentijd veel (ten goede) veranderd. Onze dienstverlening is, mede dankzij de komst van onze inhouse studio, enorm verbreed, de lat ligt hoger en de deadlines zijn vaak korter. Dat zorgt voor een werkdruk die dit jaar hoger was dan die we daarvoor gekend hebben. Dat heeft best voor wat uitdagingen gezorgd. Want wanneer neem je mensen aan? Durf je, ook als het druk is, kritisch te blijven op wie je aanneemt? Ik ben blij dat we dat hebben gedaan. Dat heeft voor een aantal te drukke maanden gezorgd. Het duurde simpelweg te lang om goede mensen te vinden. Dat is ons uiteindelijk gelukt. We begonnen het jaar met 12 mensen en we sloten het jaar af met 21. Met elkaar zijn we ondanks diverse tegenslagen erin geslaagd om gemotiveerd te blijven, klanten goed te servicen en uiteindelijk ook de omzet nagenoeg te verdubbelen. Daar ben ik erg trots op.
Wat brengt 2016?
Nog een jaar van 100% groei hoeft voor ons niet. Ik schreef al eerder dat groei op zichzelf geen harde doelstelling meer is van Coopr. We willen wel de breedte van ons vak gaan opzoeken met de toWaar we in 2016 veel gas op gaan geven zijn de "Focus on Future projecten" binnen Coopr. Dat zijn een aantal projecten op initatief van mensen van Coopr die Coopr echt Coopr maken. Trouwe volgers van dit blog kennen initatieven als Coopr College, PR Studentchat, An Evening with en the International PR & Social Media Summit. In dat licht moet je de nieuwe initatieven zien. Sommige zijn behoorlijk ambitieus. Andere weer klein en sympathiek. Een nieuw, heel ander, event mag je van ons verwachten. Maar ook op vakinhoudelijk gebied gaan we nieuwe dingen doen.
Met dit blog nemen we even een korte pauze. Op 4 januari zijn we er weer. We wensen alle lezers van dit blog een serie hele fijne dagen en in 2016 weer alle succes van de wereld!