SAN Accent én SAN Accent Excellent voor Coopr

Blog
Coopr Nieuws
Marlous Westra
03-06-2015
Het was afgelopen donderdag een prijzenregen voor Coopr in studio 21 op het Media Park in Hilversum. De winst: een SAN Accent in de categorie 'Dienstverlening Financieel' én een SAN Accent Excellent, die gegeven wordt aan campagnes die - in woorden van de jury - een blijvende indruk gemaakt hebben op consument en vakgenoten. Buitengewoon op concept, executie en resultaat. Beide awards ontvingen we voor de 'Heel Normaal' campagne van onze klant SNS. Een fantastische waardering voor alle betrokken bureaus en de klant.

Geen woorden, maar daden
De campagne 'Heel Normaal' richtte zich op het gedaalde vertrouwen in banken. Communiceren over de beloofde koerswijziging van SNS was niet voldoende. Er moest bewijs komen. Dus keken we kritisch in de spiegel van de gehele branche en zorgde we ervoor dat de relevantie er te allen tijde zou zijn. Eerst werden medewerkers geïnformeerd en werd er in de actieve SNS community een intensieve dialoog gevoerd met klanten. Vervolgens ging SNS het gesprek aan met belangrijke stakeholders, waaronder online influencers en journalisten. En als extra druk op de ketel werd een onafhankelijke journalist gevraagd om SNS via een videoserie continu scherp en gefocust te houden. Pas toen ook elke SNS klant was geïnformeerd over de nieuwe koers, ging de massamediale campagne van lead agency FHV BBDO met Bennie Jolink in de hoofdrol van start.

Het resultaat?
Een bereik van ruim 4 miljoen, kwalitatieve coverage in de belangrijkste media en een balans in sentiment in gezaghebbende media en op social media. Allemaal heel fraai, maar waar wij vooral heel trots op zijn is de relevante landing van de massamediale campagne. We zijn onderdeel van campagne waarbij alle disciplines naadloos in elkaar hebben gegrepen. Dat we hiervoor deze twee awards mogen ontvangen, dat vinden wij eigenlijk niet zo heel normaal. Wij zijn apetrots!

Meer weten?
In de newsroom van SNS is meer te lezen over Heel Normaal, de koerswijziging en de campagne.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief