Coca-Cola Creations – Zero Sugar Movement

In samenwerking met Grammy Award winnaar Rosalía heeft Coca-Cola de wereldwijde, nieuwe Coca-Cola Zero Sugar Movement gelanceerd. De limited edition variant is geïnspireerd op Rosalía en haar reis door muziek, mode en andere passies, vandaar de naam "Movement”. Deze nieuwe smaak werd gelanceerd met Rosalía's nieuwste single LLYLM en valt onder Coca-Cola® Creations waarmee Coca-Cola gedurende de rest van het jaar meerdere unieke samenwerkingen aan zal gaan en limited editions zal uitbrengen. Voor Nederland is het de eerste keer dat er een Coca-Cola® Creations variant verkrijgbaar is.  
Doelstelling
Coopr werd gevraagd om de introductie van de nieuwe Coca-Cola Zero Sugar Movement te ondersteunen met een pro-actieve PR aanpak, zowel gericht op vakmedia als consumentenmedia. 
 
Inzicht
Met Coca-Cola Creations wil Coca-Cola voor Generatie Z passende innovaties lanceren, gelinkt aan hun passies. Een van hun passies is muziek, deze interesse helpt hen in hun transformatie naar volwassenheid. Daarom ligt de focus voor gehele campagne, inclusief de PR aanpak, op Generatie Z. 
 
Aanpak
De PR aanpak is opgedeeld in verschillende campagne-elementen om de introductie in Nederland onder de aandacht te brengen.
 
Perstrip New York
De Coca-Cola Zero Sugar Movement én Rosalía's nieuwste single werden beide op 10 februari gelanceerd tijdens een internationaal, exclusief lanceringsevenement in New York. Hiervoor hebben we mediapartners Cosmopolitan en Grazia uitgenodigd die via social en in een online artikel verslag deden van het evenement. 

Media outreach
Om de nieuwe smaak aan het Nederlandse medialandschap te introduceren hebben we branded perspaketten met de Coca-Cola Zero Sugar Movement en het persbericht opgestuurd naar marcom, trade en lifestyle mediarelaties. Ook hebben we voorafgaand een interview opgezet met Adformatie en Carolien de Kok, marketing manager bij Coca-Cola Nederland.
 
Coca-Cola x Rosalía Experience
Om de doelgroep te bereiken, is er ter ere van deze introductie een eendaagse consumentenactivatie georganiseerd in POING Rotterdam. De gratis Coca-Cola x Rosalía Experience bood Gen Z’ers een volledige Rosalía Experience, met een nagelstyliste, make-up artist en toffe videobooths om content op te nemen. Om deze activatie onder de aandacht te brengen bij de doelgroep hebben we voorafgaand in samenwerking met mediapartners Cosmopolitan en NSMBL twee artikelen gepubliceerd. Ook hebben we Gen-Z influencers en lokale media uitgenodigd om de Coca-Cola x Rosalía Experience bij te wonen om de zichtbaarheid tijdens de activatie op social media te vergroten. 

Resultaat
Met deze volledige PR campagne zijn er tijdens de gehele campagne 25 artikelen verschenen in trade en consumentenmedia. Ook zijn er meer dan 110 social content items verschenen op Instagram, Facebook en Tiktok. In totaal is er een bereik van meer dan 445K gerealiseerd en een social bereik van meer dan 5,4 miljoen. Hiermee is niet alleen veel zichtbaarheid voor de nieuwe introductie gerealiseerd op de getargette doelgroep, maar heeft de PR laag tevens bijgedragen aan een hoge opkomst van Gen Z’ers bij de Coca-Cola x Rosalía Experience.
 

Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief